неділя, 3 травня 2020 р.

Pace work(Math)4.05

Тема: Креслення відрізків, визначення довжини відрізка.

Хід уроку

Організація класу. Привітання

T: Good afternoon, children! How are you?Hope you are fine!


Повідомлення теми, мети і завдань уроку

We are going to learn about line segment.Let's get started! 


Мовленнєва зарядка


T: What day is it today?/ What is the weather like today? /Do you like such weather?

What season is it? What can you do in summer/winter/autumn/spring?


 Фонетична зарядка 

Введення в іншомовну атмосферу


T: Children, look at the card. What sound is it?

Т: It is [f].

T: You are right! Now, repeat the words after me: fat, free, fruit, float. Listen to the tongue twister and repeat after me: A fat-free fruit float.

 Let's do it one by one. 


 Основна частина уроку.

  1. Ознайомлення з відрізками.

T: Look at the pictures of line segment. The line segment is a part of a line that is bounded by two diучt end points, and contains every point on the line between its end points. F. E:






  1. Робота з відрізками.

T: And now you should measure the line segment. Choose a card with the task.





 Заключна частина уроку



T: Today we have learnt about number line. Name the words that we have learnt. 



T:  The lesson is over,thank you!





Немає коментарів:

Дописати коментар